Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Tüketici Mahkemesine Başvuru

Collapse
X
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Clear All
new posts

  • Tüketici Mahkemesine Başvuru

    Merhabalar. Serviste bir notebook um var teslim tarihinde garantili iken şu anda garanti süresi doldu aralık 18 de teslim ettim ve henüz teslim almadım. bir çok konuda alaşmazlık yaşıyoruz. benim olduğunu bildiğim arızalara yok dendi , kullanıcı hatası çıkarıldı, içindeki tuş kırıldığından tamamı garanti kapsamına çıktı dendi en sonunda. Ürün fatura bedeli 1.500 TL olduğundan Tüketici Mahkemesine gitmem söylendi Tüketici Sorunları Hakem Heyetine telefon ettiğimde. Bneim öğrenmek istediğim tüketici olarak bu mahkemeye başvurduğumda prosedür ne şekilde işliyor? Harç yatırmam gerekiyor mu? Avukat tutulması gerekiyor mu? Masrafları nelerdir? Bilgili arkadaşlar konu hakkında beni aydınlatabilirlerse mutlu olurum. İlginize şimdiden teşekkürler.

  • #2
    Aıza nedir?Kimden kaynaklanmış,sizden kaynaklanmışsa ,kullanıcı hatasıysa garantiden yararlanamazsınız.

    Yorum


    • #3
      5 kalem arıza bildirdim biri için kullanıcı hatası çıkardılar touchpad sol tuş içideki aksam kırılmış fakat tuşun takılma durumu gerçekleşti sonrasına normal bir kuvvetle kırılma oldu. yani o durumada itiraz ediyorum. bunun dışında aşırı ısınma pil sorunu LCD ekran sorunu gibi arızalarda bildirdim. O kısımlara zaten Bilir kişi raporuna dayanarak mahkeme karar verir benim merak ettiğim hususlar yukarıda belirttiğim sorular.

      Yorum


      • #4
        TÜKETİCİ MAHKEMELERİ
        MADDE 23 - Bu Kanunun uygulanmasıyla ilgili olarak çıkacak her türlü ihtilaflara tüketici mahkemelerinde bakılır.
        Tüketici mahkemelerinin yargı çevresi, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulunca belirlenir.
        Tüketici mahkemeleri nezdinde tüketiciler, tüketici örgütleri ve Bakanlıkça açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.

        Avukat tutma şartı yoktur.Bilirkişi ücretini ödeyeceksiniz.Kaybederseniz karşı tarafın avukat tutması halinde ücretini ödeyeceksiniz.

        Yorum


        • #5
          Teşekkürler yanıt için Tüketici sorunları hakem heyetine ettiğim telefonda mahkeme ile ilgili harçları sordum bana 40-50 lira harç ödüyorsunuz dava sonrasında haklı olursanız geri alıyorsunuz gibisinde bir şey söylendi. Harçlardan muaf olmayı birkaç yerde okudum fakat muafiyet önce öde sonra geri al şeklinde midir onu merak ettim. olayı tam olarak anlatayım. 18 aralıkta ürünü servise elden teslim ettim, 24 aralık faturaya göre garanti dolum süresiydi. 5 kalem arıza bildirdim. Bunlar aşırı ısınma problemi , LCD ekranda kapağın çeşitli pozisyonlarında yatay çizgiler belirmesi renklerin iç içe girmesi kapak konumu değiştirilince düzelmesi, pilin şarj olmaması, webcam problemi , touchpad sol tuşunun görevini tam yerine getirmemesi. bunlar teslim formunda kayıt altındadır. 31 aralıkta tarafıma teklif epostası atılmış 46 euro+kdv isteniyor onarım için teklifte eğer yaptırmazsam 15 euro + kdv işçilik isteniyor. hangi parça için atıldığı açık değildi müşteri hizmetlerine karşı bir eposta atarak hangi parça için teklif verildiğini sordum aynı gün. Touchpad tuşunda kırık olduğu için teklif verildiği söylendi bende duruma itiraz ettim. kullanıcı hatası olduğunu kabul etmediğimi belirttim. itirazımı tüketici hakem heyeti yoluylamı yoksa kendilerinin bir birimi üzerinden mi yapacağımı sordum. ve yanıt beklemeye başladım. Yanıt verilmedi. 13 ocakta tarafıma bir eposta daha geldi onarım teklifine yazılı cevap alamadığımızdan onarım iptal olmuştur diye. 14 ocakta epostayı görüp duruma itiraz etmiş olduğumu, gönderilen epostayı anlamadığımı belirtten karşı bir eposta attım. Yanıt gelmeyince 15 ocakta müşteri hizmetlerini aradım. telefonda karşıma çıkan kişi sorunları dinledi sistemde arıza olduğunu durumu göremediğini pazartesi aramamı söyledi. 18 ocak pazartesi tekrar aradım bu sefer karşıma çıkan müşteri temsilcisi daha ılımlıydı aynı şeyleri anlattım. kullanıcı hatası olduğuna itirazımı ilettim. müşteri hizmetleri eposta servisi konusundaki şikayetlerimi belirttim. diğer belirttiğim sorunların durumunu sordum. Karşımdaki kişi bana diğer sorunlara başlanmadığını diğer sorunlar için garanti kapsamında tamiratı için gerekli birimlere talimat verdiğini, şikayetlerimi şikayet birimine bildirdiğini, garanti süresinde verdiğim için üründe kullanıcı hatası olsa bile yaptırılması istenmediğinde 15 euro+ kdv işçilik alınmayacağını. 3 gün içinde arkadaşlarının beni telefonla arayıp bilgi vereceğini söyledi. 22 ocak cuma gününe kadar bekledim kimse aramayınca tekrar ben aradım. Farklı bir müşteri temsilcisi çıktı. Onada tüm konuşulanları anlattım bilgi istedim. Bana web cam , LCD ve ısınma konusunda hiç bir problem bulunmadığını pilin garanti kapsamında değiştirildiğini ve sipariş edildiğini söyledi. Bende bu duruma itiraz ettim LCD arızasının onlarca kez karşılaştığım bir soru olduğunu , bu ürünün yazın kendini kapattığını yüksek ısıdan hatta 1 cm kalınlığında cam bir masayı çatlattığını belirttim. testlerin kış aylarıbda yapıldığını bununda dikkate alınmasını istedim. eğer ürün tesliminde bu aruzalar için birşey yapılmamışsa ürünü bu şekilde teslim almayacağımı beyan ettim. Sonra sordum ürün temizlendi mi o standart prosedür zaten dendi. Temizleme ısınma problemi için bir önlemdir. Diğer kullanıcı hatası belirtilen sorun için teknik servisin aynı raporu verdiği ve yapılmmaası durumunda 15 euro+ kdv işçilik ücreti olduğu söylendi. Bir önceki konuşmada olmadığı söylenmişti dedim. Müşteri temsilcisi ödemek istemediğinizi not düşüyorum, LCD ve Isınma problemleri için isteklerinizide iletiyorum dedi. 1 şubatta bilgisayarın durumunu merak ettiğim için bir eposta daha attım. Bana gelen yanıt ok ilginçti. Bilgisayarınızda kırık bir parça olduğundan bu sadece o parçayı değil tamamını garanti kapsamına çıkarır dendi. Şaşırdım ve sanırım yanlış attınız ben şu şu arızaların durumunu merak ediyorum diye karşı epostama bir gün sonra aynı email tekrar atıldı. 4 şubatta müşteri hizmetlerini tekrar aradım durumu sordum bana aynı emaildeki gibi tamamı garanti kapsamı dışında kırık tespit edilmiş tuşta dendi. Kızdım ve sordum 1 ay önce kırık tespit ettiniz şimdi niye bunu söylüyorsunuz dedim cevap kem küm oldu LCD de çizik olsa garanti kapsamı dışına çıkar şöyle olsa garanti kapsamı dışına çıkar dendi. Pil sipariş edilmişti garanti kapsamında ona ne oldu dedim. Siparişin gelmesi bekleniyor dendi. ee omada mı para ödeyeceğim diye sordum evet 46 euro + kdv teklif verilmiş ona dendi. Hayır verilmedi dedim ama. Sonuca varamayacağımı anladığımdan Tüketici sorunları hakem heyetine mi başvurmam gerektiğini sordum evet cevabını aldım ve kapattım telefonu. Garanti belgesinde söyledileri kurala rastlamadım kullanıcı hataı olan sorunda parça garanti kapsamına çıkar anlarım ama ısrarla tamamı garanti kapsamı dışına çıktı dendi. Tüketici hakları hakem heyetini aradım bana öyle bişey olmadığı söylendi. ürün bedeli 1500 TL olduğundan tüketici hakem heyetinin bir yaptırımı yokmuş o yüzden dava açmak mecburiyetindeyim. Fakat harç avukat masrafı vs beni korkutuyor. şu anda elimde garanti belgesi servise teslim formu ve epostalarım var. konuşmaları kanıtlayamam kendileri kaydettiklerini söylüyorlar her konuşmada ama sanmıyorum ki kayıtlar mahkemeye sunulsun. Sizce ne yapmalıyım?

          Yorum

          İşleniyor...
          X